על המסרגות: עליונית

אחת המילים השנואות עליי בעולם היא כנראה "עליונית". כמעט, אם לא ממש כמו המילה "שרוולון". וכשאנשים שואלים אותי מה אני סורגת, אני מתחילה לגמגם "נו, כזה כזה, קצר, כמו סוודר, אבל פתוח, בלי שרוולים".

תמונת הלפני

שנה שעברה סרגתי את הכמו-סוודר-פתוח-וקצר הזה, מצמר במבוק כחול ונהדר מסוג Bamboo Ewe, במיוחד לקראת פסטיבל יערות מנשה. דמיינתי את זה עצמי מקפצת בהופעות בג'ינס קצר ועליונית קטנה, כמה קל ויפה וכיף. רק חבל שאף אחד לא אמר לי שבמבוק נמתח. נמתח ממש.

(תמונת האחרי לא לבעלי לב חלש, ועל כן היא נחסכת מכם מטעמי בטיחות. וגם כי לא השכלתי לצלם באותו רגע, ואני לא בטוחה איפה זה היום)

עוד לא קניתי כרטיסים לפסטיבל וכבר הסריג התכונן להכיל אותי ואת כל שאר האוהל שלי בתוכו. האינטרנט נזף בי שלא סורגים מבמבוק דברים שחשוב שישמרו על צורתם (מה שגרם לי לתהות – אז מה כן סורגים מבמבוק?) והכמו-סוודר-פתוח-וענק שלי נזנח במאחורה של הארון.

 עוד לא התאוששתי מהטראומה וכבר חלפה שנה, עם פסטיבל נוסף וסריג נוסף. אני לא מתיימרת לסיים אותו עד הפסטיבל שמתחיל כבר בסוף השבוע הקרוב, אבל היי – A girl can dream.

הדוגמא היא Ribbed Lace Bolero – ממש יפה ופשוטה, בגדול סורגים מלבן ענק ותופרים כל קצה לעצמו. ואפילו יש הוראות נוחות להתאמת הגודל כל אחת למידותיה.

הצבע יותר דומה לתמונה העליונה

הצמר הוא Chiara של לאנה גרוסה, שקניתי בביקור בברלין. הצבע לא עבר מספיק יפה בתמונה אבל הוא זהבהב ועדין ונהדר, ויש בו 20% מוהייר שמוסיפים לו הילה קטנה (וזהבהבה ונהדרת). קניתי שני כדורים בלי שום מושג מה ייצא מהם, ועכשיו קצת חששתי לכמות הצמר אז צמצמתי בשורות התחתונות (של ה-2X2) לטובת קצת יותר שורות של תחרה. אני לא בטוחה אם זה באמת חסכוני בצמר או שאולי זה רק בראש שלי.

ליתר בטחון שקלתי את מה שיש בינתיים לעומת כמות הצמר הנותרת וכמובן שדאגתי סתם. לא רק ששני הכדורים יספיקו לכמו-סוודר-אבל-פתוח-וקצר שלי, נראה שאפילו ישארו קצת שאריות. מסתמן שבעתיד אסרוג זהבהבוּת נהדרת ופיצית.

5 מחשבות על “על המסרגות: עליונית

  1. היי , אהבתי את הבלוג שלך ואת העליונית , יש אפשרות שתתרגמי את ההוראות ? אני אודה לך מאוד .

  2. בעיני דווקא "עליונית" זו מילה מקסימה… קצת כמו "כרוכית" ו"אפיפית", והסבתות שלנו שהיו מהלכות עם תחתית אמיתית ממשי מתחת לחצאיות – ובקונטרסט לתחתית – באה לה העליונית. כך שיוצא שזו מילה עם ניחוח וינטאג' עברי ראוי ואפילו חמוד… אני אוהבת גם להמציא מילים לסריגה וסריגים, כמו כפפות ה"חמימיות" שהמצאתי, עליונית ה"חמימא" (לאמהות בלבד) או המשושית, הלא היא עליונית בצורת משושה…. בכל מקרה, עליוניות מהסוג הפשוט והמלבני הן דבר מדהים שאפשר לקחת אותו להמון כיוונים…. פוסט נהדר, בלוג מקסים.

  3. זהבהב ונהדר…… זה נהדר כפל כפליים. כיף של פוסט וכיף לגלות את הבלוג.
    מקווה לקפוץ מתי שהוא.

להשאיר תגובה

