אתגר חדש: 12 ב-12

מדי פעם בשיטוטיי בבלוגי סריגה אחרים, אני נתקלת בכל מיני אתגרים ותחרויות. לרוב האתגר יהיה סביב מגבלה מסוימת (דוגמא/צמר/תאריכים ספציפיים) והמשתתפים מעלים תמונות ותומכים זה בזה בסריגה בתוך אותה מגבלה. זה נשמע קצת מצחיק, להגביל את עצמנו בתחום שהוא לחלוטין תחביב ולכאורה המקום היחיד שבו לא אמורים להיות חוקים, אבל בפועל – דווקא בגלל שהסריגה היא מרחב יצירתי כל כך פתוח עם אפשרויות אינסופיות, קצת גבולות זה דווקא טוב. זה עוזר להתמקד, להתחייב כלפי יצירה מסוימת או דד-ליין מסוים, וכמובן מוסיף לתחושת הניצחון אם וכאשר עומדים באתגר.

כך לדוגמא ב"אולימפיאדת הסריגה" (בתרגום חופשי..) מעלים עיניים בטקס הפתיחה של האולימפיאדה, במטרה לסיים פרויקט שלם עד טקס הסיום. קבוצות מסוג KAL הן בעצם קבוצה של אנשים שסורגים את אותה דוגמא, ויכולים לייעץ אחת לשני ולשתף בתמונות. אחותן הקטנה והמפתיעה של קבוצות אלה הן קבוצות ה-Mystery KAL (לדוגמא זו) בהן המשתתפים נחשפים כל כמה זמן לקטע קצר נוסף מתוך הדוגמא – כך שהסריגה בעצם נעשית "על עיוור", בלי לדעת מה ייצא בסוף.

האינטרנט מלא בקבוצות האלה, ולמרות שאני אף פעם לא משתתפת בהן – מדי פעם אני נהנית להציץ מבחוץ ולראות את התוצרים. כל פעם אמרתי לעצמי שהפעם אני אצטרף ובסוף הרגשתי שהזמן קצוב לי מדי, הדוגמא קשה לי מדי, או הקבוצה מלוכדת מדי בשביל שאיכנס מבחוץ. והיום, נראה לי, מצאתי את האתגר שמדבר אליי.

הקרדיגן הכתום שלי. עוד נחזור אליו אחר כך

לקבוצת 12 ב-12, שנהייתה פתאום פופולרית בזמן האחרון, יש מטרה אחת – לסיים לסרוג 12 פריטים במהלך 2012. אפשר לסרוג פריט אחד כל חודש, או לדחות הכל לסוף השנה. אפשר לסרוג רק דברים קטנטנים בשביל לעמוד באתגר או רק דברים חצי גמורים שננטשו בארון לפני שנה או סתם להחליט שהשנה האתגר יורכב רק מצעיפים. אפשר אפילו להצטרף באמצע השנה ולהחליט מראש שאסרוג כמות פריטים קטנה יותר, נניח ככמות החודשים שנותרו עד 2013. בכל חודש בפורום של הקבוצה בראבלרי נפתחת התכתבות בה כל אחד מעלה תמונות של הפריטים של אותו החודש, ובניגוד להרבה קבוצות אחרות שיצא לי להיתקל בהן – הפורום הזה מפרגן אבל גם ענייני. כיף לעבור על שירשור התמונות ולקבל השראה מהרעיונות של אנשים אחרים, וזאת תמיד דרך מצוינת למצוא דוגמאות חדשות.

אז איפה בעצם האתגר פה, אם אפשר לעשות מה שרוצים? כמו שאמרתי, גבולות זה טוב, אז כתבתי לעצמי סט חוקים קצר (ואני מתכוונת לעבור על כולם). הקו המנחה הראשון והעיקרי: רשימת הקסם.

רשימת הקסם

מה בעצם בא לי לסרוג עד סוף 2013? עברתי על כל הדוגמאות (הרבות) ששמורות אצלי בראבלרי וסימנתי 12 דוגמאות נבחרות בתג "12in12". טוב נו, סימנתי 10 והשארתי לעצמי שניים פתוחים, בעיקר לצורך מתנות/הפתעות/גחמות של הרגע האחרון. בכל מקרה, זה מאפשר לחתוך לפי התג הזה ולראות את הרשימה המלאה כאן. בין השאר אפשר למצוא שם:

  • העליונית הזהובה – למרות שהתחלתי אותה לפני שהכרזתי על העניין הזה, היא עדיין נותרה על המסרגות (כבר ממש קרובה לסיום!), ובהתחשב בזה שאני מתחילה את המשחק ממש באמצע השנה – מותר לי לרמות בחצי עליונית 🙂
  • הקרדיגן הכתום מהתמונה למעלה. סיפורו של הקרדיגן ארוך וטרגי, אבל התמצית היא שהתחלתי אותו לפני יותר משנה, הגעתי עד ממש הסוף של הקצה של הלמעלה של הקפוצ'ון, ואז דעתי הוסחה על ידי משהו אחר. מאז הוא יושב כבר חודשים רבים על המדף, עם הקפוצ'ון תקוע על מסרגה, מחכה לשעות ספורות מאוד של עבודה.
  • New York Skyline Pullover – בעצם הפרויקט הגדול היחיד ברשימה, דוגמא שמצאתי פעם בגליון ישן של Vogue Knitting והודיתי לאלוהי ההורדות הדיגיטליות של מגזינים שאין בארץ.

ניו יורק, ניו יורק

נסיתי לשלב כמה שאפשר בין פרויקטים קטנטנים וזריזים לבין פרויקטים מאיימים יותר (רמז: יש עליהם ציור של ניו יורק). למרות שאני מקווה להצליח לסרוג את כל הרשימה, אני ממש לא מתעקשת על הדוגמאות הספציפיות האלה, ואם אני אגלה ששרטוטים ביפנית מבאסים אותי – לגמרי אחליף אותה בגופיית קרושה אחרת. למרות שהצבתי לעצמי את הגבולות, צריך גם לדעת מתי למתוח אותם.

עוד קצת חוקים

  • עד כמה שאפשר (שזה כנראה לא הרבה) אני רוצה להשתמש רק בצמר שכבר יש לי בבית. גם בשביל לחסוך בכסף, אבל בעיקר כי יש לי באמת המון צמר מדהים ואיכותי שיושב לבד בחושך ועצוב לו. אני אוהבת לאסוף אבל בסופו של דבר הצמר לא נקנה בשביל להיאגר.
  • עוד יותר מגניב, וכנראה עוד פחות ריאלי – להשתמש רק בדוגמאות חינמיות או כאלה שכבר רכשתי.  ב-12 פריטים זה מצטבר לחסכון משמעותי.
  • למרות שאני כן סופרת את העליונית והקרדיגן שנמצאים שניהם בשלב מתקדם לקראת סיום, אני לא מחשיבה דברים קודמים שסרגתי בחצי הראשון של 2012 שעוד רגע מאחורינו.  לפני כמה חודשים, לקראת ביקור קצר בברלין, התחרפנתי קצת וסרגתי שלושה כובעים ושני זוגות כפפות. זה פשוט לא אתגר אם אני יכולה לסמן על הכל וי עוד לפני שהתחלנו.

שני כובעים, צעיף וכפפות. אה וגם אתר היסטורי כלשהו ועיר אירופאית יפה ברקע.

ועם כל החוקים והגבולות האלה (שכאמור, למתוח אותם זה אחלה) – חשוב לי להזכיר, בעיקר לעצמי, שאני פה בשביל בכיף. אני מרוצה מהדוגמאות שבחרתי והחוקים שהצבתי לעצמי כי הם מכריחים אותי להשקיע זמן ואנרגיה בדברים שחשובים לי. אבל אני גם מודעת לזה שנכנסתי לאתגר שנתי במאי, ושזו כנראה השנה העמוסה ביותר שהייתה לי מאז הצבא, ושיש לי מבחנים לגשת אליהם וסמינרים לכתוב וחיים לחיות וזמן הסריגה שלי כנראה קטן מהרצוי. גם אם אסיים רק חצי מהדוגמאות עד סוף השנה – זה סבבה. גם אם פתאום אחליט שאני צריכה עוד שלושה כובעים (מתוכנן פריז בקיץ) – הרשימה גמישה. שום תוצאה של המשחק הזה לא הולכת לבאס אותי.
חוץ מהקרדיגן הכתום. אני חייבת לסיים את הקרדיגן הכתום. באמת שמדובר בשעתיים עבודה, אנשים.
3 מחשבות על “אתגר חדש: 12 ב-12

  1. כל הכבוד לך!!
    אני גם סטודנטית, ואיכשהו מתקשה להתחיל פרויקטים חדשים ונתקעת בישנים, אז יש בי המון הערכה לשאפתנות שלך:)

    הבלוג מעניין ונותן השראה, תודה על כך ותמשיכי לעדכן 🙂

להשאיר תגובה

