שחקן הפוטבול שסרג לי

טוב, אולי לא ממש לי אישית.

אמא שלי שלחה לי השבוע את הסרטון הנהדר הבא:

בתשדיר, שמעודד גברים להיבדק לסרטן הפרוסטטה, מככבים שחקן הפוטבול לשעבר רוזי גריר ושחקן הבייסבול וידה בלו, צמודים לסריגה ורקמה שלהם. השימוש בסטראוטיפ כל כך נשי לשבירת הסטראוטיפ הגברי שגאה מדי בשביל להיבדק רק מתחזק כשמדובר באנשים שהתפרסמו דווקא בספורט, אחד התחומים המאצ׳ואים ביותר היום.

למרות שאני לא מבינה כלום בספורט והשם הזה לא אומר לי כלום, מסתבר שרוזי גריר היה שחקן די מגניב. הוא אמנם התפרסם בזכות קריירת פוטבול מפוארת, אבל הוא היה גם שחקן וזמר עם רשימה מכובדת של תכניות טלוויזיה, סרטים ואלבומים מאחוריו. ותחביביו היו מגוונים אפילו יותר – בזמנו הפנוי הוא הוסמך ככומר, אהב מאוד רקמה ומקרמה, ואפילו כתב מספר ספרים, וביניהם Rosey Grier's Needlepoint for Men.

הדימוי של הספורטאים הקשוחים יושבים וסורגים הזכיר לי את הכתבה הזו, שנתקלתי בה לפני כמה שנים. עוד אחת מתוצאותיו של המשבר הכלכלי היא הפחתה בהעסקת נהגי המשאיות – כשאנשים קונים פחות, צריך להעביר פחות מוצרים ממקום מקום. התוצאה היא שעות מתות רבות עבור נהג המשאית שעלול להגיע ליעד המשלוח ולהמתין שם בחוסר מעש עד שיוזמן למשלוח הבא. המרואיינים בכתבה בחרו להעביר את הזמן שהתפנה פתאום דווקא בתפירה, סריגה ורקמה.

בכתבה בוול סטריט ז'ורנל הם מספרים איך הם הגיעו לתחביבים האלה, מה הם למדו מבנות הזוג שלהם, ואיזה תגובות הם מקבלים בתחנות דלק ונקודות עצירה מלאות בנהגים אחרים. מאוד מעניין ושווה קריאה, אבל למי שאין כוח לקרוא – תמונה אחת שווה אלף מילים:

4 מחשבות על “שחקן הפוטבול שסרג לי

  1. אנכדוטה היסטורית: כשסירחן סירחן ירה ברוברט קנדי ב-1968 זה היה רוזי גריר שהתנפל על הרוצח והחזיק אותו עד שהגיעו כוחות משטרה (וכתבי החדשות האמריקאים חגגו בהשוואות בין ההתנפלות בליל הרצח — שתוך כדי שבר את קרסולו של סירחאן — ופועלו של רוזי על מגרש הפוטבול….)

להשאיר תגובה

