כפפות כבקשתך

הכי כיף לסרוג דברים קטנים. רואים תוצאות מיידיות, שומרים על עניין בסריגה ולא נופלים לדכדוך הזה של "עוד פעם 20 שורות רק ימין?!" שיכול להטריף ולהביא לשנת חורף מהירה במיוחד של אותו סוודר משעמם. בעיקר, דברים סרוגים קטנים זה מושלם למתנות. ככה גם החברים שמחים לקבל מתנה עבודת יד, וגם הסורגת שומרת על שפיות ומינימום של דם, יזע ודמעות. אני די בטוחה שקיים איפשהו חוק שסוודרים עבודת יד יש לסרוג רק לשימוש עצמי.

קטן ולא משעמם.

אני מאוד אוהבת לסרוג כפפות, או שלמעשה נקרא להן כסיות, כאלה בלי האצבעות. כיף גם לסריגה וגם להתכרבלות בימי החורף, שכבר די רחוקים מאיתנו. הבעיה איתן, מעבר לזה שאין באמת מזג אוויר כזה בארץ וגם שאצבעות זה בסך הכל די שימושי, היא שבצבע אחד חלק הן נוטות להיראות ילדותיות. וגם די, כמה אפשר לסרוג את אותן כפפות.

אז החלטתי לגוון. את אלה הכנתי לכבוד יום הולדת של חברה, שמאוד אוהבת את הנסיך הקטן, ואת התמונה הזו במיוחד. לגמרי במקרה, אותה חברה גם עוברת לניו יורק עוד מעט, שם כפפות שכאלה מנהלות חיים שמחים יותר ומלאים בתרומה לקהילה. בתור התחלה, התבססתי על דוגמת וינטאג' אבל היא לא מאוד מומלצת בעיניי, והאמת היא שהכנסתי כל כך הרבה שינויים שכל קשר לדוגמא המקורית די מקרי. אבל בעיקרון מדובר בדוגמא הפשוטה ביותר, של סתם כפפות.

לא שמתי לינק לאמזון. אפשר למצוא את הספר בכל חנות ספרים, וכנראה גם בכל בית.

בשביל הציור, הייתי צריכה להפעיל קצת את הדמיון. לא מצאתי אף דוגמא יפה שקשורה לספר, אבל בגלל שרציתי את הציור הספציפי הזה – ובואו נודה בזה, מדובר פה בשני קווים וכוכב – הרגשתי שאני יכולה לבד. פתחתי אקסל, ספרתי את מספר העיניים מהן מורכב החלק בכפפה עליו יהיה הציור, והתחלתי לצייר. כל צורה גאומטרית פשוטה שאפשר ליצור בקלות באקסל – אפשר גם לסרוג אותה. אנשים יגידו שיש כל מיני חוקים, כמו למשל להשתמש בכל צבע לפחות אחת לחמש עיניים, ואני אגיד שזה שקר. נכון, אם יוצרים דוגמאות מורכבות עם אלף צבעים וצורות יש כל מיני שיקולים שצריך לקחת בחשבון, אבל עם שני קווים וכוכב – אפשר להתפרע.

מה שכן, אחרי שהתפרענו, אני מאוד מאוד ממליצה לסרוג דוגמית קטנה מהציור שלכם (אפילו לא צריך את כולו, אם הוא קצת חוזר על עצמו) ולראות איך זה יוצא. אני תיקנתי הרבה דברים קטנים לפי הדוגמא שלי, כמו זויות ומרחקים בין הקווים. מי שרוצה להיות ממש רצינית יכולה גם לשטוף את דוגמית הסריגה ולחכות שהיא תתייבש בשביל לוודא שהצמר לא נמתח או מתכווץ והצבעים לא עוברים מאחד לשני.

עוד קצת טיפים לסריגה בשני צבעים:

1. תשתמשו בהרבה עזרים. תיעזרו באקסל, תדפיסו לעצמכם את הדוגמה, ותסמנו עם עט כל פעם כמה התקדמתם. אני שמה גומיות קטנות על המסרגה לפני ואחרי האזור של הציור, בשביל לעזור לי לעקוב אחר השרטוט. אפשר גם לשים גומיה בצבע אחר כל חמש עיניים, ולסמן על הציור המודפס בהתאם. הכל בשביל לא להתבלבל בספירה.

2. המעברים בין צבע לצבע תמיד יהיו מתוחים או רפויים יותר מהרגיל. זה הכל עניין של לשחק עם הצפיפות של הסריגה וכל הזמן למתוח וליישר בשביל שהשטח הצבעוני יהיה באותה צורה של השטח החלק.

3. תשטפו את הכפפות, או כל דבר אחר שאתן סורגות, ותנו להן להתייבש בשקט על מגבת (לא תלוי! אף פעם לא תלוי!) – הצבעים ישתלבו אחד עם השני בצורה יותר חלקה, והסריג פשוט ייראה יותר גמור. אם יש תפר – לתפור אותו אחרי השטיפה יהיה גם קל יותר וגם יפה יותר.

4. אם עובדים עם כמה צבעים, כדורי הצמר יתבלגנו לכם. החוטים יסתבכו אחד עם השני, וייווצר כאוס. אין מה לעשות, זה פשוט ככה. תתאזרו בהמון סבלנות ותקבלו את זה בהבנה (ותזכירו לעצמכם שלפחות זה לא משעמם כמו הסוודר הכתום).

טה-דה!

למי שתהה, לא החשבתי את הכפפות באתגר ה-12 ב-12, כי למעשה סיימתי אותן עוד לפני שנכנסתי לזה. אבל אל דאגה, גם בחזית הזאת אני עובדת קשה. על ההתקדמות באתגר אני אכתוב בפעם הבאה (משהו עם שימחה ושימחה או פרה ופרה או משהו כזה) אבל קבלו קצת טיזינג לבינתיים:

להשאיר תגובה

