את סורגת בחום הזה?

אז אצלנו הקיץ כבר לגמרי מככב, וזה הרגע שאתרי הסריגה בעולם שולפים את גליון הקיץ/אביב שלהם. שמיכות צמר עבות "לעונת המעבר", סוודרים אפורים ענקיים "לכירבול מול הים הסוער", גרביים ארוכות בשלל צבעים "כי סוף סוף נפטרנו מהגטקעס". ואני תוהה – אולי אני פשוט במדינה הלא נכונה לתחביב הזה? בכל מקרה הרי שהתחביב בודאי לא הולם את האקלים.

ובכל זאת – כן, אני סורגת בחום הזה. ובכל שאר השרבים שעוד יבואו עלינו. ולמרות שאני מאמינה גדולה בפריטים שנתיים כמו קרדיגן שתמיד יש לי בתיק (כי באוניברסיטת תל אביב, לצערי, ככל שנהיה יותר חם בחוץ נהיה יותר קר בכיתות), למה לא בעצם לסרוג קצת קולקציית קיץ?

המדריך השלם לסריגה בקיץ

Bella Blouse, Interweave Knits.

בעיניי, גופיה מוצלחת (כמו כל סריג אחר, בעצם) תמיד תהיה תלויה בשני דברים – הגזרה וסוג הצמר. הגזרה היא כמובן קודם כל עניין של טעם אישי, ואני מחפשת דוגמאות רפויות שמתנפנות ברוח ונוגעות בגוף כמה שפחות, אבל שהבד נופל באופן ששומר על הצורה של הבגד.  הצמר חייב להיות נעים ואוורירי וקל על הגוף – שימו לב שזה לאו דווקא אומר שהצמר יהיה דק מאוד, כמו שלא כל צמר דק הוא בהכרח קל. בעוד שעובי הצמר נקבע בזמן הטוויה, המון גורמים כמו משקל ודחיסות נקבעים לפי תכולת הצמר. ולמרות שאני זורקת פה את המילה "צמר" כשם כללי לכל סוגי החוטים, צמר אמיתי (כזה שלוקחים מכבשים) מחמם ומגרד ושומר על כל החום גוף בפנים ומושלם לקיץ האיסלנדי, פחות או יותר.

Asymmetric Vest, Drops Design Studio

בקיץ הישראלי, ממש עדיף להשתמש דווקא בצמר מן הצומח ולא מן החי – כותנה, במבוק, משי, פשתן, המפ ואפילו אצות שמוסיפות לחוט מרקם קריר ונעים וגם צבעים מיוחדים. החומרים האלה עשויים להיות יקרים יותר ולעיתים גם קשים לאיתור בארץ, ולמרות שאנחנו אוהבים להיות סנובים ולעקם את האף למשמע המילה "סינתטי" – שילוב החומרים הסינתטיים (אקריליק, ויסקוזה) יכול להוזיל את המחיר וגם לתת לחוט קצת יותר צורה. כך לדוגמא הצמר הזהבהב שהכנתי בו את העליונית שלי עשוי משילוב של משי וויסקוזה – מצד אחד המשי קל ואוורירי ונעים על הגוף ומהצד השני הויסקוזה שומרת שלעליונית לא תהיה צורה של סדין שזרקתי על הכתפיים.

Openwork Dress, Vogue Knitting

כמו שכבר אמרתי, אי אפשר היה לפספס את שיגעון התחרה שמסתובב פה הקיץ, וגם אני כבר עובדת על טוניקת קרושה. והאמת היא, שממש אין צורך להסביר למה בעצם כל סוגי התחרה והרשתות כל כך מתאימים לקיץ – שום דבר לא מאוורר יותר מהמון חורים באמצע הבגד. החסרון של הסריגה הזאת היא כמובן בשקיפות – לא פעם החולצות האלה כופות עלינו שכבה נוספת של גופיה או טופ מתחת לחולצה, מה שממש לא ימצא חן בעיניי לקראת יולי-אוגוסט (וגם ידרוש ממני לכבס יותר בגדים. פויה). הדוגמא הזו מתמודדת יפה עם העניין, וגם מצלטמת יפה (כמו כל שאר הדוגמאות מהאתר Purl Bee שהוא ללא ספק אחד האהובים עליי).

 והכי חשוב, אל תשכחו שכל סריג הולך איתכן ומחמם אתכן הרבה לפני שהוא מגיע אל הגוף. בכל שלב היצירה, הצמר משפיע המון על אופי הסריגה. אם אתן רוצות לסרוג בפארק או בים זה מגניב ממש, אבל אל תופתעו שהצמר יתמלא בחול (לי יש תיק קטנטן למקרים כאלה שגם שומר על הצמר מכל שאר הכאוס בחיים שלי). אם בא לכן לסרוג גופיית קיץ בארבעה צבעים מתחלפים – קול, אבל קחו בחשבון שיהיו עליכן 4 כדורי צמר לאורך כל הדרך. כמו שאני לא קונה צמר זול באיכות נמוכה לפרויקטים גדולים (למרות שהחסכון הכלכלי מאוד מפתה..) כי אני יודעת שזה יפגע בכל ההנאה שלי מהחוויה, אני גם לא אתחיל בקיץ את השמיכה שאני נורא רוצה שתהיה מוכנה לתחילת החורף, כי לא בא לי להעביר את הקיץ עם שמיכת צמר עבה מחוברת לי לפרק כף היד.

Gemini, Knitty.
ויש גם קטע – על הגב יש דוגמת תחרה, ואת החולצה ניתן ללבוש משני הכיוונים, עם התחרה מקדימה או מאחור.

אם עוד ימשיך להתחמם פה, אנחנו נצטרך לנהל שיחה מאוד רצינית על מה סורגים כשנהיה חם מדי בשביל ללבוש הכל. רמז – אקססוריז!

להשאיר תגובה

