לא רק סורגת

היי בלוג סריגה, אפשר לספר לכם גם משהו שלא קשור לסריגה?

התחלתי  ללמוד אמנות. לימודי ערב, לא בקטע של תואר או משהו כזה, אלא יותר כמו חוג פעמיים בשבוע אחרי העבודה – פיסול למתחילים ורישום וציור למתחילים. מבחינתי זה עצום, לא עסקתי בשום דבר כזה מאז כיתה ב' בערך, וגם שם לא הייתי טופ אוף מיי קלאס. אבל מכלול של נסיבות הביאו אותי לאזור אומץ ולהתחיל משהו חדש, פתאום באמצע החיים, וזה מה שיצא:

משיעור רישום ראשון

משיעור רישום ראשון

 זה לקח לי כמליונתלפים שעות בדיוק, וגם היה מפחיד בצורה שבדרך כלל שמורה רק לסמטאות חשוכות ורופאי שיניים, אבל אני מאוד מרוצה מהתוצאה. אם היו מראים לי את התמונה הזו לפני שבועיים, הייתי אומרת שלא הייתי מצליחה לצייר דבר כזה גם אחרי שלוש שנים של לימודים. ואז הלכתי לשיעור וקניתי חומרים והגיע מורה שדיבר קצת על טכניקות ופיזר קצת תפוחים וקנקנים ואמר לצייר. וציירתי. לקח לי בערך רבע שעה להניח את העיפרון על הדף בפעם הראשונה, והמון הרגשתי שאני לא באמת יודעת מה אני עושה, אבל עשיתי את זה בכל זאת. וזה גרם לי להבין כמה דברים על עצמי:

(אזהרה: הפסקאות הבאות הן די קלישאה אחת גדולה. מי שנוטה לבחילות ו/או אלרגי לקיטש מוזמן לגלול הלאה ולראות דברים יפים שאני סורגת)

1. אני יכולה לעשות הכל. אני חושבת שכולנו נולדים עם התחושה הזו, ובגיל הגן מאמינים שהעולם רק מחכה שנכבוש אותו, ואז לאט לאט הסביבה מנחילה בנו מלא פוביות וביקורתיות ומודעות עצמית מוגזמת עד שאנחנו גדלים להיות היצורים חסרי הבטחון שרובנו גדלנו להיות. ובתור יצורים חסרי בטחון, יש לנו רשימות בראש של דברים שאנחנו טובים בהם ודברים שלא. ובתור יצורים בעלי מודעות עצמית מוגזמת, אנחנו עוסקים בדברים שאנחנו טובים בהם ונמנעים מהדברים שלא. כל חיי חשבתי שאני לא טובה בדברים שדורשים איזשהו חוש אסטתי. אין לי כתב יפה, אני לא יודעת לצייר קו ישר, ובכלל – אני טובה במתמטיקה, אני מסיפור אחר. התגלגלתי לכל הקטע של הסריגה כמעט במקרה, כי בהתחלה זה סיקרן אותי ואחר כך הבנתי שאני נורא נהנית מזה, ולאט לאט התחלתי לראות את עצמי בצורה שונה. ועכשיו, לפתע פתאום, החלטתי שאני רוצה לדעת לצייר. אני לא צריכה להיות טובה בזה, אלא רק לדעת לצייר. והנה, ציירתי.

2. בשביל להיות טובים במשהו, צריך לעבוד קשה. (היי, הזהרתי שיהיו קלישאות). זה נשמע כמעט מובן מאליו. אבל האמת היא, שבגלל שהתרגלנו להיות כאלה יצורים שעושים רק דברים שאנחנו גם ככה טובים בהם, אנחנו מצפים שהכל יבוא בקלות. להיות טובה במשהו הפך לקונספט דיכוטומי. אני יודעת סטטיסטיקה. אני לא יודעת לשיר. הכל טוב או לא טוב ואין פה מקום למשהו ש"היי אני כרגע לא משהו בזה אבל תנו לי רגע ואני אשתפר". אבל היי, אני באמת לא משהו בציור. אבל היה לי שיעור אחד והשתפרתי. ושבוע הבא אני אשתפר עוד קצת ואז עוד קצת ולכו תדעו מה יהיה איתי בסוף השנה. טירוף, איי טל יו.

3. לעבוד קשה זה לאו דווקא דבר רע. כי כאמור, אני טובה במתמטיקה אבל אוהבת לסרוג. וזה קול. (או בנימה יותר רצינית – בהתחלה הייתי סורגת מלא דברים עקומים וגרועים ועובדת שעות על משהו רק בשביל לפרום למחרת אבל נהניתי מכל רגע, מתהליך הלמידה ומהאקט של היצירה ובכלל איזה מן תחביב זה אם אתה לא נהנה מלעסוק בו. וסירייסלי, מתמטיקה? איזה מן חיים אפורים אלה ולמה אני צריכה לעשות את זה לעצמי.)

סוף לקלישאות. פיו, לא כתבתי כזה רצף ארוך של משפטים נטולי ציניות מאז, אממ, אי פעם. בואו נדבר קצת על סריגה.

דברים שאני סורגת עכשיו

Mangyle

Mangyle by Sarah Sumner-Eisenbraun

סוף סוף התחלתי לסרוג את Mangyle, שנמצא בתכניות עוד מהחורף שעבר. הדוגמא היא מהמגזין האינטרנטי וגם חינמי Knitty, שאני בדרך כלל פחות מתחברת לסגנון שלו (כמו נגיד הצעיף הממש קצר ופרוותי מדי מהגיליון האחרון) אבל לפעמים הם מפתיעים (כמו נגיד עם הכפפות הארוכות וצבעוניות ומאוד משמחות האלה, מהגיליון האחרון). הצמר הוא Wool of the Andes Worsted הכה-קסום-אך-גם-כה-בעייתי של Knit Picks. מה קסום בו? יש מיליון צבעים לבחור מהם, 100% צמר אמיתי, 50 גרם ו-100 מטר, במחיר השווה $2.49 לכדור. זה היופי בניט פיקס, שאם אתם עדיין לא מכירים, משווקים צמר שהוא גם מאוד זול וגם איכותי ושווה.

אז מה בעייתי בניט פיקס? הם לא שולחים מחוץ לארצות הברית. וגם, הם נהיו פופולרים מדי. לא בקטע תל אביבי מתנשא שחברת הצמר שלי כה מיינסטרים שעכשיו עליי למצוא חנות חדשה, ועדיף שתהיה אורגנית וחברתית ובברוקלין (כמו נגיד ברוקלין טוויד, שאני קצת מעריצה). פופולרים בקטע המעצבן, שסריגת הווסט שלי נקטעה באיבה כשנגמר לי הצמר והסתבר שלא רק שאין להם יותר את הצבע הזה – יש לו רשימת המתנה עד פברואר. כן כן, פברואר. אני שמחה לבשר שהסריגה חוזל"שה כשסידרתי את הארון ומצאתי שלושה כדורים סוררים בפאתי המדף של הורודים. כנראה היה להם משעמם במדף של החומים. תכלס אני יכולה להבין את זה (לא בקטע גזעני, כמובן).

יחי הפרטים הקטנים

יחי הפרטים הקטנים

בכל מקרה, Mangyle. אני לקראת סוף הגב שהיה די משעמם אבל יש בו טעימה קטנה למה שמצפה לי בחלק הקדמי וזה נחמד מאוד. כמו כל סריגה בצבעים, הדוגמא תיראה טוב יותר אחרי בלוקינג. אם אתם חדשים פה או משהו, רות האפרתי מהבלוג המסרגה כתבה לאחרונה פוסט מעולה על בלוקינג ושלל יתרונותיו וטכניקותיו. מומלץ.

ציפית. כשזה יהיה גדול זה יהיה ציפה?

ציפית. כשזה יהיה גדול זה יהיה ציפה?

וגם כרית. אני עדיין קצת בשלב התכנונים עם הדבר הזה, אבל היו חסרות לי כריות לספה בסלון אז קניתי שתיים קטנות כאלה בלי כיסוי (20 ש"ח בקינג ג'ורג', כנראה הרבה פחות בדרום העיר). נראה לי שאני אעשה אחת אפור-צהוב ואחת אפור-ורוד, בעילית סדקית הבטיחו לי שיגיע השבוע ורוד זוהר. הצמר הוא הכי אקריליק פושטי שבמקרה היה לי בבית, בסריגה הכל ימין עם חוט כפול. זה מאוד מאוד פשוט וגם ממש יפה. האתגר האמיתי יהיה לבחור את הכפתורים.

וגם את זה.

וגם את זה.

וגם את זה. לא שיש לי מה לעשות עם זה, אבל היי כל הזמן צצים לי חדשים כאלה בסלון אז כנראה שאני ממשיכה להכין אותם. הדוגמא היא מהתמונה המאוד אקראית הזו שנתקלתי בה בפינטרסט. ותראו, זה בלוקינג ברגע זה ממש.

מחשבה אחת על “לא רק סורגת

  1. כל הכבוד מיכלי!
    אני חושבת שאיפשהו אחרי הגן, גם פיתחנו מן תלות בציניות שלנו ואנחנו כבר לא יודעים מי אנחנו בלעדיה…וזה מצויין להשתחרר ממנה קצת.
    זה מאוד אמיץ מה שאת עושה וגם יצא ממש טוב (לי בשיעור רישום הראשון וגם השני יצא בערך גוש פחם).

להשאיר תגובה

