הפוסט שבו נמצא שימוש למפיות

היי זוכרים שהכנתי מלא כאלו?

Cat on crochet doilies

המפיות, לא החתול

ואז התלוננתי שאין להם שום שימוש פרקטי אז למה בעצם אני עושה את זה?

Bunny on crochet doilyואז המשכתי להכין עוד?
Petite Pinapple Doily

אז השבוע, סוף סוף, מצאתי להם שימוש.

Doily Bowl with Yarn

איך עשיתי את זה, אתם שואלים?

שאלה טובה. במקרה, צילמתי את כל התהליך. איזה קטע.

חומרים:

Doily Bowl Materials

  • מפית קרושה. לצורך הניסוי השתמשתי במפית שלא סופר אכפת לי ממנה. באופן כללי כדאי לא לפתח רגשות למפיות האלה, הן נורא כפויות טובה.
  • דבק פלסטי לבן חזק במיוחד (על שלי כתוב אקספרס, זה תמיד סימן טוב)
  • קערה שתשמש כתבנית (שלי ישנה מאוד והייתה של סבתא שלי. זה לא וינטג', זה סתם ישן). לא אמור לקרות שום דבר לקערה אז אפשר להשתמש במה שרוצים, רק תזכרו שזה מה שיעצב את הצורה של הקערה שלכם.
  • כלי פלסטיק לערבב את הדבק
  • ניילון נצמד
  • עיתונים (וואו איזה יפה אני שומרת על נקיון סביבת העבודה שלי, בכלל לא שפכתי מלא דבק על השולחן בסלון)

הוראות:

עוטפים את הקערה בניילון נצמד מכל הכיוונים. זה השלב להקפיד על העטיפה ממש ממש, בשביל שבאמת לא יקרה כלום לקערת הוינטג' היפה של סבתא שלכם. זה גם השלב להשקיע ביישור והצמדה של הניילון, בשאיפה למרקם כמה שיותר חלק וזהה לקערה עצמה.

איזה קטע, אירוע המכירות חוזר. וגם משהו עם ארגוני ימין בבנייני האומה.

איזה קטע, אירוע המכירות חוזר. וגם משהו עם ארגוני ימין בבנייני האומה.

מערבבים את הדבק במים, אם התמזל מזלכם לפי ההוראות על האריזה. אם הדבק שלכם, כמו שלי, הגיע נטול הוראות – האינטרנט אומר בערך חצי חצי. אני הלכתי לפי המתכון הקסום: כמות אקראית של מים על כל כמות אקראית של דבק.

מטביעים את המפית בדבק בתנועה שאופיינית בדרך כלל לפרנץ' טוסט בביצה.

 

יאמ יאמ דבק פלסטי על האצבעות.

יאמ יאמ דבק פלסטי על האצבעות.

שולפים את המפית מהדבק ומניחים בעדינות על הקערה.

Doily Bowl step 3

זה הרגע לעצב את הקערה שלכם – אני לדוגמא יצרתי תלתלים מצ'וקמקים כאלה כי הקערה שלי הייתה בזווית חדה מדי יחסית למפית. ותכלס, עדיין יצא לי קצת עקום. תעשו לעצמכם טובה ותשקיעו קצת במירכוז המפית על הקערה.

וזהו. מחכים שיתייבש (אצלי לקח כ-12 שעות) ומסירים ממש בעדינות מהניילון. יותר קל להוריד את המפית עם הניילון מהקערה, ורק אז להתחיל להפריד בין המפית לניילון. יכול להיות שיישארו קצת פתיתי דבק/ניילון בין החוטים, אבל אצלי היו ממש מעט והוצאתי את כולם עם פינצטה בכמה דקות.

Doily Bowl empty

העניין היחיד עם הקערות האלה, בדומה למפיות, היא השימושיות הדי מוגבלת. בכל זאת מדובר בקערה שנוצרה מחוטי ריקמה, לא בדיוק הדבר החזק ויציב בעולם. באומץ רב, התחלתי להכניס עוד ועוד דברים. אתם יודעים, בשביל לבחון את זה אמפירית.

הכפתורים בשחור-לבן, למי שתהה, הגיעו בצנצנת יפה מ-Liberty of London. גם זה נראה יותר שימושי ממה שזה באמת.

הכפתורים בשחור-לבן, למי שתהה, הגיעו בצנצנת יפה מ-Liberty of London. גם זה נראה יותר שימושי ממה שזה באמת.

ובכל זאת, לא הייתי שמה בזה אוכל, ובטח שלא הייתי שוטפת במים. אם הייתי אמיצה באמת הייתי מצפה את זה בלכה או זכוכית או משהו דומה בכדי להפוך את זה לקערה של ממש, כזו שמתאימה לקורנפלקס או מרק. מי יודע איך עושים דבר כזה?

2 מחשבות על “הפוסט שבו נמצא שימוש למפיות

  1. ראיתי באיזה אתר מישהיא שחיברה את כל הדויליס שלה בצקורה רנדומלית וצבעונית ביותר ויצרה מהן וילון מקסים
    שומרת את שלי לפרוייקט כזה יום אחד….

להשאיר תגובה

