לינקים זה כיף #3

טוב אז לא עושה רושם שהחורף הזה יגיע אי פעם. מקווה שנהניתם מחורף 2012 כי נראה שהוא היה האחרון של חיינו. מעכשיו מתחיל הקיץ הנצחי, ולא שאני מתלוננת כן, אני לגמרי בצד של הקיץ בויכוחים המיותרים האלה, אבל האינטרנט מלא בכל כך הרבה דוגמאות סריגה חורפיות וקסומות שאפשר להריח מהן את העצים מהאח והקינמון מהסיידר. בזמן ששאר העולם כבר במוד חורף משוגע, אני עדיין מדשדשת לי עם הסתיו. שגם הוא קצת אשלייה. אבל מילא.

לינקים של סתיו
links 16.11.13

  1. כפפות קרושה חמימות, עם הוראות סריגה מפורטות מהמגזין הניו-זילנדי Sweet Living
  2. עלי ריקמה, מהבלוג How Did You Make This. לא בטוחה מה השימוש של זה אבל זה נראה די  קול וגם לא מסובך (אבל אולי הרבה עבודה), וההוראות בבלוג כוללות תמונות והכל.
  3. נרות צבעוניים משאריות צבע. אז מסתבר שהקטע עכשיו בעולם זה קולור-בלוק והכל פתאום מעוצב בגושי צבע (כן גם אני חטאתי והכריות שאני סורגת יהיו קולור-בלוק). שנייה לפני (או אחרי) שהטרנד הזה יוצא מכל החורים, ההוראות האלה ליצירת נרות קולור-בלוק דווקא מצאו חן בעיניי (ספוילר: ממיסים במיקרו צבע ושעווה ומייבשים באלכסון. וזהו בערך.)
  4. שרשרת של בחורה על נדנדה, מאטסי. אני אוהבת את השימוש בשרשרת עצמה כחלק מהתליון.
  5. דוגמאות סריגה של Fred Perry. מסתבר שהמותג הבריטי הותיק הרגיש לא מספיק זקן והחליט להוציא קולקציית סריגים בריטים מסורתיים. הסריגים עצמם יפים ויקרים להפליא, אבל בקטע פילנתרופי משוגע החברה העלתה לאתר את כל דוגמאות הסריגה להורדה חינמית, תחת הטייטל המקסים Knit Your Own. כמה מצער שההוראות עצמן לא בדיוק ברורות/מדויקות/נכתבו על ידי מישהו שאי פעם קרא הוראות סריגה – ולאחר ביקורת אינטרנטית נוקבת החברה הסירה את ההוראות מהאתר. לא ברור אם זה רעיון טוב שנפל בביצוע, או ספין תקשורתי כושל, אבל עדיין – הקונספט מגניבי. את הדוגמאות כבר אין באתר אבל אפשר עדיין למצוא בראבלרי, וגם עוד תמונות ודוגמאות מהסאגה בבלוג של קייט דייויס.
  6. כיסוי סרוג לבקבוק חם. פשוט ומקסים. (לינק לראבלרי, הדוגמא בתשלום)
  7. מאיירת אמריקאית נסעה לחופשה ביפן, והחליטה לצייר את התלבושת שלבשה כל יום. זה גם מאוד יפה ואסטתי בעיניי, וגם כיף לראות את המיקס-אנד-מאטץ' של הפריטים שחוזרים על עצמם בשילובים שונים. אפשר גם לראות איור של המזוודה כולה, שמראה שבאמת לא צריך לארוז הרבה כמו שצריך לארוז חכם (שזה כנראה הדבר שאני הכי גרועה בו בכל העולם).
  8. כיס בכוס תה. בעיקרון התמונה לקוחה מהבלוג הזה, והכיס יושב על ווסט לתינוק שלא הרשים אותי במיוחד (הווסט. מהתינוק לא צפיתי להרבה). אבל זה רעיון פשוט ויפה שאפשר להצמיד לכל פריט, ויוסיף קצת עניין לסוודר חורפי פשוט.

חוץ מזה, נתקלתי במקרה באתר של אמן ריקמה יפני Yumiko Higuchi ואהבתי אותו יותר מדי בשביל לבחור רק תמונה אחת לשים כאן.

blue-and-green-pouches

היגוצ'י מעלה לבלוג יצירות ריקמה מהממות, שמרובן נראה שהוא עושה פאוצ'ים קטנים מכל מיני סוגים. הבלוג ביפנית אבל גוגל טרנסלייט עושה את עבודתו נאמנה, ובתכלס אני שם בשביל התמונות.

blue-cloth1

כל התמונות מעידות על עבודה באיכות נורא גבוהה ותשומת לב משוגעת לפרטים. הריקמה מתמקדת במגוון חרקים ופרחים ועלים אבל מדי פעם מפתיעה עם נושא פחות צפוי, ומאוד יפה.

Yacht

הפאוצ'ים כולם עבודת יד ונראה מהאתר (או לפחות ממה שהצלחתי להבין) שהמחירים נעים בין 4000 ל-7000 ין יפני. זה נשמע כמו המון אבל זה בעצם 40-70 דולר. לצערי גם נראה מהאתר שהכל די סולד אאוט.

minipouch-Owl

ממש עושה לי חשק להתעסק קצת יותר עם ריקמה (ויש לו גם פייסבוק!)

myworkspace2

להשאיר תגובה

