פלאי האינטרנט (או: ראבלרי אהובי)

אני משתמשת כבדה באינטרנט. אני חברה בהמון רשתות חברתיות, מנויה לאינסוף בלוגים/ניוזלטרים/רידרים, קלישאה של האשטאגים ותיוגים. באמת, האינטרנט הזה – נראה לי שזה יתפוס.

עם זאת, יש אתרים שבהם אני סופר פעילה ומרבה לפרסם (נגיד, הפינטרסט שלי על כל 700 הפינז שבו) ויש אתרים ש… בואו נגיד שפחות. אתרים שאני משתמשת "פסיבית" – מקפידה לקרוא כל פיפס, להתעדכן על הכל, לומדת המון אבל לא פוצה פה. פחות מגיבה, פחות מפרסמת. לפעמים ככה זה יוצא.

דוגמא מנצחת לאתר כזה הוא הפורומים של ראבלרי. ראבלרי, שהוא פחות או יותר הפייסבוק והויקיפדיה והפינטרסט של הסריגה בו"ז (ותכלס גם התנ"ך), מצויד בפורומים. המון פורומים. מהמון סוגים. בהמון נושאים. "מה לסרוג במטוסים?" "דברים שאפשר לסרוג בפחות מכדור צמר" "איפה קונים צמר באוקלנד, ניו כמו לדוגמא "Yarn and Falafel", הפורום הישראלי בראבלרי, אותו אני פוקדת באדיקות אבל כאמור, פחות מגיבה.

אז למה אני מספרת לכם את כל זה? כל שנה הפורום Yarn and Falafel מקיים מפגש סריגה שנתי לחברי הפורום אבל לא רק. כל סורג וסורגת מוזמנים לקחת חלק. לצערי עד עכשיו לא יצא לי להשתתף באף מפגש, והשנה החלטתי להשיל את הגלימה הבלתי נראית (והסרוגה, כמובן) ולהפגין נוכחות. וטוב שכך, כי בהחלט נראה שיהיה אירוע מלא כל טוב! סריגה, צמר, תחרויות, סדנאות, ליבוד. כמו לנסוע לדיסנילנד. אה וגם זה ביום שישי הקרוב ובגני יהושוע. כמו דיסנילנד רק קרוב.

כל זה גרם לי לחשוב שבעצם ראבלרי זה כלי נורא שימושי לכל סורגת, שאני כנראה מאזכרת כמעט בכל פוסט, ובכל זאת טרם הקדשתי לו פוסט משלו. אז קבלו – אתר ראבלרי, המדריך המלא (או בעצם חלקי, כי זה אתר ממש גדול).

מה קורה פה בעצם?

ראלברי זאת רשת חברתית לסריגה וקרושה, שחייבים להיות רשומים בשביל להיכנס אליה (הרשמה חינם כמובן). אפשר למצוא פה הכל, החל ממידע על צמר ועד דוגמאות סריגה מפורטות. מכיוון שזו רשת חברתית, אפשר לפרסם דברים שסרגתם, להשתתף בדיונים בפורומים, לשמור דוגמאות שאתם רוצים לסרוג וכו'.

איפה מוצאים דוגמאות מגניבות?

בחלק שנקרא Patterns תוכלו למצוא פחות או יותר את כל הדוגמאות שבעולם. זה נשמע כמו יתרון אבל זה בעצם חסרון משמעותי, ריבוי המידע מאוד מקשה למצוא בדיוק את מה שאת מחפשת והרבה מהדוגמאות בכלל לא רלוונטיות. לכן, דווקא כדי לא להסתבך, אני קופצת ישר ל-Advanced search שם אפשר לחתוך לפי פילטרים נורא ספציפיים. היום לדוגמא, התחשק לי לסרוג כובע עם צמה. הייתה לי תמונה נורא ספציפית בראש של איזה סוג כובע בא לי, ויש לי בדיוק את הצמר המתאים בבית – אבל רק כדור אחד. לא בא לי להוציא על הפרויקט זה עוד כסף אז הרצתי את החיפוש הבא: רק דוגמאות לכובעים מסוג ברט, לסריגה בשתי מסרגות, שאפשר להוריד בחינם מהאינטרנט, עם אלמנט של צמה סרוגה ושניתן לסרוג בפחות מ-300 מטר צמר. התוצאות מצד אחד סופר ממוקדות ומצד שני עדיין מציעות מגוון אפשרויות לבחור מהן.

Beret Search Resultsאז איך בוחרים?

או, שאלה מצוינת. לכל דוגמא יש עמוד ראשי שמכיל עוד המון מידע על הדוגמא והצמר המומלץ ורמת הקושי וכו'. זה למשל העמוד של התוצאה הראשונה שמצאתי, Star Crossed Slouchy Beret (התוצאות אגב מסודרות לפי פופולריות, כך שהתוצאות הראשונות בדרך כלל הכי טובות):

Star Crossed Slouchy Beret pattern pageומה שהכי עוזר לי לבחור, ואני באופן כללי מאוד ממליצה, הוא הטאב של ה-Projects. במקרה הזה אפשר לראות שהדוגמא הזו נסרגה כבר על ידי 13005 משתמשים באתר (זה המון!), והם כולם העלו תמונות והתרשמויות שלהם מהדוגמא. זה היתרון של רשת חברתית – בניגוד לתמונה על הדוגמא שתמיד תהיה מהממת משום שנסרגה על ידי המעצבת וצולמה על ידי צלם מקצועי וגם דוגמנית מקצועית, התמונות של המשתמשים מראים איך הכובע נראה באמת. איך הוא נסרג על ידי סורגת ממוצעת ואיך הוא נראה על ראש ממוצע. בנוסף יש המון פידבקים והמלצות שימושיות (בסגנון "הכובע יפה אבל קטן מדי, ממליצה להוסיף שורות" או "השתמשתי בצמר צבעוני ולכן לא ראו את הדוגמא – ממליצה על צבעים חלקים").

Star Crossed Slouchy Beret projects page העמוד של הפרויקטים לא מסודר לפי שום סדר מעניין (נדמה לי שכרונולוגי) ולכן אני ממליצה לפלטר לפי Helpful Projects או Favorited Projects בשביל לראות דוגמאות טובות.

אוקיי, בחרתי. אחלה דוגמא. מה עכשיו?

עכשיו יש שתי אפשרויות – או להתחיל לסרוג או לשמור לאחר כך. אפשר כמובן סתם לשמור בצד את הכתובת/קובץ של הדוגמא ולהתחיל לסרוג, או שאפשר ליצור עמוד פרויקט חדש באתר. כך כשתעלו תמונות של מה שיצרתם – הם יופיעו גם בעמוד של הדוגמא ויעזרו לאחרים להחליט. בנוסף אפשר להעלות לעמוד מידע שתרצו לזכור אחר כך, כמו באיזה צמר/מסרגות השתמשם וכל מיני הערות לגבי שינויים שעשיתם וכו'. בשביל לפתוח עמוד כזה לוחצים על Cast On (פינה ימנית עליונה). זה לדוגמא העמוד שיצרתי לבולרו הזהוב והאהוב שלי:

My Ribbed Lace Bolero

ואם נגיד מצאתם כמה דוגמאות שכולן מצאו חן בעיניכם? ובא לכם לשמור חלק לפעם הבאה שתרצו להתחיל כובע חדש? לחיצה על Add to Queue תוסיף את הדוגמא לתור דוגמאות שמורות שלכם, שזה בעיניי אחד העמודים הכי שימושיים שיש. אפשר לתייג דוגמאות בתוך התור ולקבוע סדר מסוים. אני חוזרת אליו כל פעם שאין לי שום דבר על המסרגות ובא לי קצת השראה/להיזכר מה לעזאזל תכננתי. ככה לדוגמא נראה התור שלי:

My Queue

מה אם נגיד יש לי צמר מגניב ואין לי דוגמא מגניבה שתתאים לו?

אז יש לי טריק. בחלק של Yarns יש עמוד לכל סוג צמר עם המון מידע לגביו. תכלס זה קצת פחות שימושי בעיניי, למרות שלפעמים יעיל כשרוצים לסרוג דוגמא מצמר שונה מהמומלץ (וזה עוזר להבין אם העובי/אורך מתאימים וכו'). ככה למשל נראה העמוד של Cascade Baby Alpaca Chunky הנפלא שסרגתי ממנו את הצעיף המהיר בעולם:

Cascade Yarns Baby Alpaca Chunkyכאמור, קצת פחות שימושי. אבל אם הולכים ל-Projects, אפשר לראות 6158 פרויקטים שמשתמשים העלו מהצמר הזה. לא רע בכלל, אבל ראינו כבר עמוד כזה אז תחסכו ממני את הסקרין שוט. מה שיותר מגניב הוא הטאב של Pattern Ideas, בו אפשר לראות מגוון דוגמאות שקוראות להשתמש בצמר דומה (נניח עם אותם מרכיבים, אותו עובי וכו') וגם דוגמאות לפרויקטים של משתמשים שסרגו את הדוגמא הזו מהצמר הזה בדיוק:

Cascade Yarns Baby Alpaca Chunky pattern ideasיש פה עוד דברים מגניבים?

כן! מלא! אבל כבר חפרתי די לפוסט אחד. אולי יגיע עוד אחד בהמשך. אולי לא, אני מלאה בהפתעות. אבל אם יש לכם שאלות ספציפיות מוזמנים ממש להשאיר תגובה ואני מבטיחה לענות.

—————————–

השורה התחתונה: מפגש הסריגה השנתי של הפורום הישראלי בראבלרי, יום שישי הקרוב 16.5 מהשעה 10:00, גני יהושוע מזרח, ראול ולנברג 3, תל אביב. מומלץ להביא דברים שסרגתם/עדיין סורגים/צמר שאתם מעוניינים למכור/למסור וכו'. אני אהיה שם ואולי גם אקשקש קצת על הפרויקט החדש והסודי שלי. לפרטים והרשמה.

מחשבה אחת על “פלאי האינטרנט (או: ראבלרי אהובי)

  1. היי מיכל, איזו הגדרה קולעת לרבלרי! עד עכשיו תמיד גמגמתי כשניסיתי להסביר מה זה לעזאזל האתר הזה, ולהגיד פייסבוק זה כל כך לא ממצא…

    ולקוראיך היקרים – מקווה לראות אתכם במפגש הסריגה בשישי הקרוב. כולם מוזמנים! 🙂

להשאיר תגובה

